maandag 8 januari 2018

► Wandelen-Tag 2018

In 2017 kwam Vera Wandelt (link onderaan dit blog) met de Wandelen-Tag
Een heel leuk initiatief bestaande uit 10 vragen over wandelen en ik heb deze wandelen-tag ingevuld. Zie onderstaande link.
Maar nu heeft Vera wederom 10 interessante vragen weten te bedenken en mij gevraagd om ook deze 10 te beantwoorden voor op mijn blog. Tja...hoe kun je nou zoiets weigeren? ;-) En daarom kun je hier onder de Wandelen-Tag 2018 van mij lezen.

1► Welke wandeluitdaging ga je aan voor 2018 ?
In 2017 heb ik net niet de 500 km vol kunnen maken...op 8 km na. Toch gaan we in 2018 proberen om 550 km te wandelen. Rekenschap houdende met mijn gezondheid en hoge vermoeidheidsniveau is het verstandig om niet te grote "stappen" te nemen wat uitdagingen betreft. Heb genoeg ervaring inmiddels hoe met Crohn om te gaan en natuurlijk kunnen er ook nog andere blessures opdoemen of juist niet en wandel ik de sterren van de hemel en kom ik op 700 km uit ofzo. Haha wie weet. Wishful Thinking mag toch... ;-)
2► Met wie ga je wandelen in 2018 ?
Dat ligt aan enkele factoren. Ik wandel het meest met mijn echtgenote en af en toe wandelt ook zoonlief nog mee, maar die krijgt minder tijd door zijn studie aan de Hanzehogeschool en andere interesses komen steeds meer op zijn levenspad en dat is alleen maar mooi om te zien hoe die knul zich ontwikkelt. Ook wandel ik regelmatig solo. (Sporadisch lopen we een evenement en wandelen we soms met de mensen die het leuk vinden om samen met ons mee te lopen onderweg tijdens het evenement of sluiten wij ons aan bij een groep, dat ligt er maar aan hoe alles verloopt)

3► Waar doe je je wandelinspiratie op in 2018 ?
De natuur is vooral mijn inspiratiebron en daarvoor boor ik vooral het internet aan. Met name wandelblogs, wandelartikelen en wandelervaringen van anderen zijn gewilde kost. Ook boeken o.i.d. lees ik af en toe, maar beduidend minder kan ik wel zeggen. Websites als Wandelzoekpagina, Wandel.nl, Westerwolde.Groningen/wandelroutes, Wandelen.Groningen.nl zijn wel de plekken waar je me meestal vindt als ik last van wandeldrang heb en op zoek ben naar een geschikte wandeling. 
4► Wat is je eerste wandelaankoop voor 2018 ?
Ik heb zo'n vermoeden. Ik heb namelijk een wandelarmband die wat minder wordt en wil eigenlijk wel een andere wandelarmband aanschaffen, maar weet niet precies wat nu dé geschikte wandelarmband is. Als ik nou eens wat kon testen! Dat zou handig zijn! Mocht er iemand zijn armband getest willen zien, ik ben je man ! Hahaha. Of mocht je al ervaring hebben met een goede wandelarmband laat het me dan weten via twitter of hier onderaan bij de reacties is misschien nog wel handiger. Alvast mijn hartelijke dank ! 

5► Welk wandelgebied wil je zeker niet overslaan in 2018 ?
Tusschenwegen van Staatsbosbeheer ligt ten zuiden van mijn woonplaats Winschoten en zal ik nooit overslaan. Dit waterbergingsgebied kent steeds meer bewoners en wordt per jaar steeds mooier en volwassener. Ook het Winschoterbos is een lief stukje bos waar ik graag, in welk seizoen dan ook, even wandel en vertoef. 
6► Welke wandeling staat hoog op je to do lijstje in 2018 ? 
Omdat we van stonde of aan deelnemen aan de Noordoost WandelRUN wil ik ook dit jaar heel graag weer aan dit evenement meedoen. Ik ben benieuwd wat het parcours dit jaar zal worden. Ik wil mijn to do lijstje niet zo groot maken. Dat schept te veel verwachtingen en dat is met dit lichaam (Ziekte van Crohn) en mindset niet de slimste strategie. Zo is gebleken.
7► Met welke wandelgids ga je absoluut op pad in 2018 ? 
Vaak zijn het Groningse en Drentse boekjes / gidsen / folders en tegenwoordig is er zoveel op internet te vinden en zie ik iets wezenlijks interessant dan print ik regelmatig wat passages of artikelen uit. Echte grote wandelgidsen schaf ik (nog) niet aan. Wel is mijn nieuwsgierigheid groter geworden naar wandelgidsen aangezien ik enkele mensen volg die daar druk mee bezig zijn en daar hun ziel en zaligheid in stoppen. En dat is bewonderenswaardig en inspirerend ! 

8► Aan welk wandelevenement ga je meedoen in 2018 ?
Noordoost WandelRUN (de 5e editie , een lustrum dus) http://noordoostwandelrun.nl/ Een link van mijn wandelblog staat op deze website waar ik verslag doe over de 4e editie, die van 2017 ! Hopelijk lukt het mij om ook dit jaar (8 september) wederom een sfeerverslag te schrijven voor dit evenement. Op diezelfde dag wordt de 43e !! editie van de RUN gehouden. Een groot hardloopevenement met heel veel deelnemers. 
Je hebt de 100 KM SOLO , 50 KM SOLO , de 10x10 estafette (heel leuk voor verenigingen en groepen, maar wees wel redelijk getraind! ;-)) Dan heb je nog de LUTJE RUN (RUN VOOR KINDEREN) Dit aantal groeit per jaar en is een feest voor kinderen, want ze kunnen een mooie prestatie leveren! van 0,5 KM tot 2 KM in diverse leeftijdscategorieën ! Nieuwsgierig? Kom gewoon eens langs in ons mooie Winschoten. Maar ik dwaal af.... (mij zelf kennende... ;-) ) Oké nog even snel de links : Omdat het kan ! haha

9► Welke wandeling ga je nogmaals lopen in 2018 ?
Dat zijn er een paar. Een paar vaste wandelingen maak ik zelf in onze omgeving en voor de rest laat ik dat een beetje op zijn beloop. Ja de Noordoost WandelRUN die ga ik dus nogmaals lopen. 

10► Ga je op wandelreis in 2018 ? 
Een speciaal georganiseerde wandelreis is geen sprake van. Als we op vakantie gaan en dat is nog maar de vraag dit jaar i.v.m. een grote klus aan de horizon zal er zeker veel gewandeld worden. Onze vakanties kun je eigenlijk wel wandelvakanties noemen. Mochten we dit jaar niet op "grote vakantie" gaan dan weet ik zeker dat we nog wel ergens kansen pakken om wat daagjes weg te gaan, maar een weekje "last minute" hoeft dit jaar ook geen probleem te zijn. We staan er open in ! :-)
                 ►Never give up on the things that make you smile - walk on !◄                                                              Foto's ©__// W*A*R \\__                                                                                                            Warry Wanders 

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Vul je ook de wandelvragen van 2018 in? Kopieer de onderstaande vragen en geef de “Wandelen-tag 2018” door!
  1. Welke wandeluitdaging ga je aan voor 2018?
  2. Met wie ga je wandelen in 2018?
  3. Waar doe je je wandelinspiratie op in 2018?
  4. Wat is je eerste wandelaankoop voor 2018?
  5. Welk wandelgebied wil je zeker niet overslaan in 2018?
  6. Welke wandeling staat hoog op je to do lijstje in 2018?
  7. Met welke wandelgids ga je absoluut op pad in 2018?
  8. Aan welk wandelevenement ga je meedoen in 2018?
  9. Welke wandeling ga je nogmaals lopen in 2018?
  10. Ga je op wandelreis in 2018?
Dank je wel Vera voor de vragen en inspiratie ! 


Voor meer Wandeltags 2018 : 
  • https://verawandelt.wordpress.com/2017/12/31/wandelen-tag-2018/
  • https://www.henkjanvanderklis.nl/2018/01/wandelen-tag-2018/
  • https://jennnsfigments.com/2018/01/11/wandelen-tag-2018/
  • https://marismits.wordpress.com/2018/01/09/wandelen-tag-2018/
  • https://www.ambulare.nl/wandelen-tag-2018.html

2 opmerkingen:

  1. Leuk om je motivatie en wandeldrang te lezen. Ik heb je post toegevoegd aan het rijtje wandelen-tag 2018 op mijn eigen bijdrage op https://www.henkjanvanderklis.nl/2018/01/wandelen-tag-2018/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank en prima idee !
      Inmiddels ook jou bijdrage en die van de anderen op mijn wandelentag geplaatst !

      Verwijderen