maandag 8 januari 2018

► BYE BYE 2017 - HALLO 2018

We bevinden ons ruim een week in 2018 en nét als ik de eerste letters van mijn wandelblog in wil tikken ontvang ik het vreselijke bericht dat de zwaarste aardbeving sinds 2012 mijn mooie provincie Groningen getroffen heeft. Zeerijp was het epicentrum. 3.4 op de schaal van Richter is geen kattenpis en is een flinke klap. Sterkte daar voor alle gedupeerden die schade hebben, zowel materieel als psychisch, want ook de mentale impact is enorm en wordt door velen onderschat ! 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Een terugblik richting 2017

2017 is het jaar geweest dat ik tóch maar besloot om mijn wandelblog voort te zetten en uit te breiden. Aangezien ik en vele anderen er veel plezier aan beleven motiveert mij dit alleen maar meer. Ook heb ik vele andere bloggers gelezen, gesproken en veel van hen geleerd. Waarvoor mijn hartelijke dank. Er is nog zoveel bij te schaven, maar dat is tegelijk ook de uitdaging natuurlijk.... over uitdagingen gesproken.... Ik heb het afgelopen jaar net geen 500 km kunnen wandelen. (op 8 km na haha)  Door ziekteperikelen (Crohn, hielspoor en griep) en een flinke verbouwing in onze woning is mij dat net niet gelukt. Maar ben zeer tevreden en kan ik zeggen dat ik van elke kilometer genoten heb en dat is ook heel wat waard. Mijn mooiste wandeling van het afgelopen jaar was het Lebküchlerweg in Todtmoos in het Zwarte Woud. (Duitse link onderaan dit blog) Funny is dat ik die wandeling hier nog niet op mijn blog geplaatst heb, maar dat ik dit jaar wél ga doen. Ik heb nog meer op de plank liggen, maar deze krijgt zeker wel voorrang. Ook heb ik heerlijke Trage Tochten en Groene Wissels gewandeld en heb zelf ook wat wandelingen voor ons zelf privé uitgezet en gewandeld en heb dat ook erg leuk gevonden. Eén ervan is een 10 kilometer wandeling bij Blauwestad



Wat gaat 2018 mij brengen? Ik hoop weer vele mooie boeiende kilometers! 
Natuurlijk ben ik niet in het bezit van een glazen bol en kan ik niet helemaal vertellen wat ik allemaal ga ondernemen in dit komende jaar. Sommige wandelingen zitten wel in de planning of staan op mijn/ons wensenlijstje, maar velen komen ook spontaan aanwaaien of opborrelen. Iets wat ik het fijnst vind, omdat ik ook rekenschap moet houden met mijn lichaam. 
Trouwens... ik wil ook niet alles vertellen, want belofte.... je weet toch...
Uiteraard ga ik weer wandelen, solo, met mijn echtgenote of ook nog met zoonlief erbij. Alhoewel,...dat zal wat moeilijker worden, want zijn studie wordt steeds tijdrovender en andere interesses verschijnen ook aan zijn horizon en dat is alleen maar mooi. Of misschien ga ik/wij wel met een groep aan de wandel. Zo hoop ik ook weer mee te mogen doen aan de Noordoost WandelRUN te Winschoten, maar ik ben toch meer van de rust en de vrijheid dan van de georganiseerde evenementen / wandelingen en dus zul je me daar maar sporadisch aantreffen. 

Om nóg verder uit te weiden over 2018 dan dat ik nu gedaan heb is het  ontzettend leuk om de WandelenTag 2018 van VeraWandelt https://verawandelt.wordpress.com/2017/12/31/wandelen-tag-2018/ in te vullen. De Wandelen Tag heb ik vorig jaar ook in gevuld, maar deze kent weer andere vragen....

Ik ben benieuwd welke vragen er gesteld gaan worden en welke antwoorden ik daar op ga geven. We gaan het meemaken in mijn volgende blog ! 

Hóh halt stop nog even met weg klikken.... 
Ik wil jou, de lezer van dit blog, een 
fantastisch en een zo gezond mogelijk 2018 toewensen. 

En onthoud....

** Never give up on the things that make you smile - Walk on !! ** 

Foto's:  War
Tekst:  War


https://twitter.com/WandelenMetWar

https://www.outdooractive.com/de/wanderung/schwarzwald/der- lebkuechlerweg-im-suedschwarzwald/3419091/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten